poniedziałek, 1 listopada 2021

wczasy w epoce pandemii

W ostatni październikowy weekend Wieczne Miasto przeżyło prawdziwe oblężenie. Przed dniem Wszystkich Świętych do Rzymu zjechały tysiące turystów. Miejsc w hotelach brakowało już na tydzień przed długim weekendem. - Pokój, który kosztował 380 zł, chwilę później był już za 1300 zł -Kupując spontanicznie bilety lotnicze na długi weekend w Rzymie, nie spodziewałam się, że zamiast w klimatycznym apartamencie blisko centrum, będę musiała nocować w 4-gwiazdkowym molochu, leżącym jakieś 10 km za miastem. Ale tego raczej nikt się nie spodziewał. Jeżeli zagraniczni turyści nie śledzili przed wyjazdem lokalnej prasy, nie wiedzieli, że o zbliżającym się turystycznym oblężeniu Rzymu tamtejsze media informowały już w ubiegły weekend. Wówczas zajętych było już ok. 90 proc. miejsc w hotelach Co jakiś czas zwalniały się pojedyncze miejsca w hotelach bliżej centrum, ale wtedy wynajmujący wykorzystywali moment, żeby podnieść cenę nawet o kilkaset procent. Pokój, który kosztował 380 zł, chwilę później był już za 1300 zł. Byłem w Rzymie wiele razy i nigdy czegoś takiego nie widziałem - mówi Marcin z Gdańska, który wybrał się na długi https://udraznianie.waw.pl weekendSerwery na platformach noclegowych na chwilę przed weekendem były już momentami przeciążone, a podczas próby zarezerwowania pokoju po prostu wyrzucało z systemu. - Walka o pokój była tak zacięta, że przypomniały mi się czasy studenckie, kiedy walczyłem o to, żeby zapisać się na zajęcia w USOS-ie (Uniwersytecki System Obsługi Studiów - przyp. red.). Podobnie, jak wtedy, musiałem cały czas wciskać na komputerze F5, żeby zarezerwować wymarzony pokój - mówi Michał z Warszawy, którego polski głos rozpoznałam w tłumie przy Fontannie di Trevi.Nim zdecydowałam się zapłacić fortunę za nocleg w hotelu przy obwodnicy, próbowałam swoich sił na grupach internetowych, zrzeszających Polaków mieszkających w Rzymie. Mimo wielu poleceń i adresów, tam również na próżno było szukać noclegu. Miejsca w pokojach i kwaterach prywatnych zniknęły już na dwa tygodnie przed długim weekendem. - Takiego nawału gości nikt się nie spodziewał. Ja jako host miałam już dużo wcześniej wyprzedane miejsca za promocyjną ceną pocovidową. Dziś mogłabym sprzedać pokój nawet za 150 euro - mówi w rozmowie , prowadząca wynajem apartamentów Via Virginia w Rzymie. Do Rzymu zjechało się nie tylko mnóstwo zagranicznych turystów, którzy szukają ujścia po miesiącach restrykcji i wakacyjnym szaleństwie, ale też sporo Włochów z innych regionów, którzy za sprawą dnia Wszystkich Świętych również mają teraz długi weekend.Długi weekend w Rzymie wyjątkowo zbiegł się także z delegacją na szczyt państw G20, w trakcie którego zawarto porozumienie w sprawie klimatu. Wydarzenie odbywało się w dniach 30-31 października. Z powodu obecności prezydenta USA Joe Bidena i innych przywódców, turyści musieli w tych dniach liczyć się z wieloma utrudnieniami i ograniczonym dostępem do wielu miejsc.Długi weekend w Rzymie wyjątkowo zbiegł się także z delegacją na szczyt państw G20, w trakcie którego zawarto porozumienie w sprawie klimatu. Wydarzenie odbywało się w dniach 30-31 października. Z powodu obecności prezydenta USA Joe Bidena i innych przywódców, turyści musieli w tych dniach liczyć się z wieloma utrudnieniami i ograniczonym dostępem do wielu miejsc.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz